(foto: Carrefour)

Philips Lighting onthult partnerprogramma voor indoor positioning in winkels

Philips Lighting heeft haar Location Lab partnerprogramma onthuld. Het programma is erop gericht om indoor positioning via led-verlichting in winkels mogelijk te maken.

Het programma bestaat uit ondernemingen die toepassingen ontwikkelen voor het indoor positioning systeem. De eerste partners die zich hebben aangesloten zijn volgens Philips ‘leiders op het gebied van IT en systeemintegratie’ zoals SAP, Microsoft en Capgemini. Andere aangesloten organisaties zijn adviseurs op het gebied van strategische ondernemingstechnologie, marktleiders in handcomputers en elektronische schapetiketten, leveranciers van locatiegebaseerde softwarediensten en partijen die actief’ zijn in de robotica.

Parik Chopra, Segmentleider Detailhandel en Horeca van Philips Lighting: Onze Location Lab-partners zijn even belangrijk voor ons als apps op een smartphone; de waarde die een gebouweigenaar uit ons indoor positioning systeem haalt, neemt toe met het aantal complementaire producten en diensten die we aanbieden.’

Philips Lighting gebruikt een combinatie van visual light communiations (VCL) technologie, Bluetooth en de traagheidssensoren van de smartphone om een indoor positioning systeem te leveren met nauwkeurigheid van 30 centimeter. Onder meer supermarktconcern Carrefour maakt al gebruik van de VLC-technologie. Bovendien lanceerde Philips afgelopen najaar al het  YellowDot-programma dat het mogelijk maakt om de door het bedrijf ontwikkelde indoor positioning-technologie te gebruiken in combinatie met led-armaturen van andere verlichtingsbedrijven.

Signify introduceert filamentcollectie Philips Hue

Subsidieregeling sportclubs nog niet leeg: twee...

Petrol Sign neemt lichtreclamebedrijf Armada...

Gemeente Weert pakt door met uitrol...

Wet Milieubeheer en rapportages...