(foto: WeCyle)

Wecycle lanceert lens voor Snapchat om jongeren lampen in te laten leveren

Wecycle is haar allereerste Snapchat-campagne gestart. Deze moet jongeren via een grappige lens wijzen op de inleverbakken voor kleine elektrische apparaten en lampen in winkels.

De campagne vormt de aanloop naar de eerste International E-waste Day op 13 oktober. Snapchat-gebruikers kunnen via een lens een ondeugende kat in hun eigen omgeving plaatsen en hem diverse kleine elektrische apparaten laten wegmeppen. Via advertenties op Snapchat worden jongeren van 13 tot 18 jaar verleid om de nieuwe lens te downloaden en als augmented reality toe te passen. Doel van de campagne is jongeren meer klein e-waste te laten inleveren in Wecycle-inleverbakken die in 5.000 winkels staan. In Nederland gebruiken zo’n 700.000 jongeren onder de 18 jaar dagelijks Snapchat.

Jan Vlak, directeur van Wecycle en voorzitter van het WEEE Forum, is blij met International E-waste Day: ‘Het is goed dat er internationaal aandacht is voor de inzameling en recycling van e-waste. In ons land voert Wecycle regelmatig campagne om zowel consumenten als professionals te stimuleren meer e-waste in te leveren. De Snapchat-campagne is weer een nieuw instrument om ook jongeren aan te spreken, die het best te bereiken zijn via sociale media. Op deze manier dragen wij ook ons steentje bij aan International E-waste Day.’

Chesswise: ‘Draadloos connected wordt de...

‘Het behoud en reproduceren van historisch...

Nieuwe subsidieregeling voor sportclubs: 35...

RVO.nl over Activiteitenbesluit Milieubeheer:...

Uitrol led bij ProRail-stations: ‘Het is een...