Supermarktmultinational Carrefour gebruikt led-verlichting om klant naar acties te leiden

De Franse supermarktmultinational Carrefour is gestart met het in gebruik nemen van led-verlichting om consumenten naar acties toe te leiden. Hiertoe wordt gebruik gemaakt van het Philips-concept 'visible light communication' (VLC) dat de Eindhovense lichtfabrikant vorig jaar presenteerde.

Een armatuur in het plafond wordt gekoppeld aan speciale software die de led-lamp een unieke lichtpuls laat uitzenden. De camera van een smartphone herkent de signalen en kan de klant als het ware van lamp naar lamp door de winkel begeleiden.

Carrefour heeft het systeem in gebruik genomen bij een 7.800 vierkante meter tellende hypermarché in Lille die 800 led-lampen telt. Onderstaande video geeft een impressie.

Veko introduceert led-productfamilie Duncan

Ruim 90 procent Nederlanders vervangt...

Wecycle: jongeren grote achterblijvers bij...

Bailey’s breidt decoratieve lichtserie uit met...

Woensdrecht plaatst honderden nieuwe...